عوارض داروی قرص آلپرازولام 0.5 برای چیست

عوارض داروی قرص آلپرازولام 0.5 برای چیست در سایت علم سرا

,آلپرازولام,آلپرازولام+خودکشی,آلپرازولام چیست,آلپرازولام 1 میلی گرم,آلپرازولام 0.5 عبیدی,آلپرازولام عوارض,آلپرازولام 1,آلپرازولام 5,آلپرازولام تست اعتیاد,آلپرازولام ٠/۵,خودکشی با قرص آلپرازولام,خودکشی با آلپرازولام,خودکشی با آلپرازولام 0.5,آلپرازولام و خودکشی,آلپرازولام برای خودکشی,Alprazolam چیست,آلپرازولام چیست,آلپرازولام 0.5 چیست,قرص الپرازولام چیست,داروی آلپرازولام چیست؟,آلپرازولام برای چیست,عوارض قرص الپرازولام چیست,عوارض آلپرازولام چیست,آلپرازولام برای درمان چیست,قرص آلپرازولام 1 میلی گرم,عوارض قرص آلپرازولام 1 میلی گرم,قرص آلپرازولام-عبیدی 1 میلی گرم,الپرازولام عوارض جانبی,الپرازولام عوارض دارد,عوارض آلپرازولام ١,عوارض آلپرازولام 0.5,عوارض آلپرازولام 1,عوارض آلپرازولام 5,عوارض آلپرازولام در بارداری,عوارض آلپرازولام در دوران بارداری,عوارض الپرازولام بر جنین,آلپرازولام 10,آلپرازولام 1میلی گرم,Alprazolam 1mg,Alprazolam 1mg High,Alprazolam 10 Mg,Alprazolam 1mg Blue,Alprazolam 1mg Street Price,Alprazolam 1mg Tablet,Alprazolam 1mg Side Effects,آلپرازولام 5/0,آلپرازولام 5 0,آلپرازولام 5 میلی گرم,Alprazolam .5,Alprazolam 50 Mg,Alprazolam 5 High,Alprazolam .5mg Street Value,Alprazolam 5mg High,Alprazolam 5 Mg Yellow,آلپرازولام و تست اعتیاد,آلپرازولام در تست اعتیاد,قرص آلپرازولام ٠/۵

    آلپرازولام , آلپرازولام+خودکشی , آلپرازولام چیست

علم سرا >>> پزشکی >>> دارو >>> در این مطلب داروی آلپرازولام را برایتان توضیح می دهیم

آلپرازولام 1 میلی گرم , آلپرازولام 0.5 عبیدی , آلپرازولام عوارض

شاید شما هم اسم قرص آلپرازولام را شنیده باشید ولی ندانید که این قرص چه خواص و عوارضی دارد و چه وقت به کار می آید.هدف ما در سایت علم سرا این است به طور کامل داروها را برای شما توضیح دهیم.شناخت داروها در مواقع حساس به شما کمک می کند پس با داروها آشنا باشید.پماد تتراسایکلین را بشناسید.با پماد سوختگی خوب قبل از سوختگی آشنا باشید.آنتی بیوتیک آزیترومایسین را مطالعه کنید و با شربت کتوتیفن و شربت لاکتولوز آشنا شوید و قرص لوراتادین را بشناسید و راه های از بین بردن جوش صورت را یاد بگیرید و قرص پنتوپرازول را بشناسید و کاربرد پماد بتامتازون را یاد بگیرید

آلپرازولام 1 , آلپرازولام 5 , آلپرازولام تست اعتیاد

آلپرازولام

آلپرازولام (به انگلیسی میشود: Alprazolam) و چندین نام تجاری مثل:  Apo-alperaz ،Xanal ،Razoalperazolam، زنکس (Xanax)، نیراوام (به انگلیسی میشود : Niravam)، آلپرازولام تی اس (به انگلیسی میشود : Alprazolam-ts) و آلپرازولام تی دی (به انگلیسی میشود : Alprazolam-td) میباشد.

آلپرازولام ٠/۵ , خودکشی با قرص آلپرازولام , خودکشی با آلپرازولام

موارد مصرف آلپرازولام

  1. این دارو مسکن اضطراب، اختلالات خواب و اختلالات هراس تجویز می‌شود. این دارو دارای اثر ضد افسردگی میباشد و بنابر این در بعضی موارد برای افراد افسرده تجویز می‌شود.
  2. آلپرازولام معمولاً با داروهای ضد افسردگی مثل فلوکستین (Prozac) تجویز می‌شود، مصرف همزمان این دارو با فلوکستین و سرترالین (آسنترا، Asentra) غلظت پلاسمایی آلپرازولام را بیشتر و نیمه عمر آن رو طولانی‌تر می‌کند.
  3. آلپرازولام از بنزودیازپینها میباشد.

  4. خودکشی با آلپرازولام 0.5 , آلپرازولام و خودکشی , آلپرازولام برای خودکشی

نکات و دانستنیها در هنگام مصرف آلپرازولام

مصرف‌کنندهٔ دارو آلپرازولام باید صورت منظم به پزشک خود مراجعه کند تا حالات او را زیر نظر داشته‌باشد. تا هنگامی که پاسخ بدن بیمار به آلپرازولام مشخص نشده‌است، باید در رانندگی کردن و کار با وسایل خطرناک و وسایلی که به دقت نیاز دارند، احتیاط کند. بعضی افراد در مدت  مصرف این دارو دچار خواب‌آلودگی و کم شدن سطح هشیاری می‌شوند.اگر مصرف‌کننده در طی درمان با آلپرازولام، دچار افکار یا احساسات عجیب شود، باید موضوع را با پزشک بگوییم. باید آلپرازولام را دور از دسترس کودکان، دور از حرارت، نور مستقیم، و حرارت مرطوب نگهداری کرد (زیرا در این شرایط آلپرازولام فاسد می‌شود). آلپرازولام تاریخ‌گذشته را باید دور ریخت.

Alprazolam چیست , آلپرازولام چیست , آلپرازولام 0.5 چیست

بهترین روش برای مصرف آلپرازولام

آلپرازولام در مقدار متفاوت برای مشکلات گوناگون مصرف می‌شود. هیچوقت  نباید بیشتر یا کمتر از مقدار دستور مصرف پزشک مصرف کرد. شکل مایعِ آلپرازولام را می‌توان با مایعات یا غذاهای نیمه‌جامد مانند مارمالاد مخلوط کرد. نباید اجازه داد آلپرازولام مایع یخ بزند. اگر بیمار، یک نوبت دارو را فراموش کند، به‌محض یادآوری، باید آن را مصرف کند. اگر نزدیک نوبت بعدی باشد، باید نوبت بعدی را حذف کند و سپس به برنامهٔ داروییِ منظم خود بازگردد. مقدار دارو را نباید دوبرابر کرد.

قرص الپرازولام چیست , داروی آلپرازولام چیست؟ , آلپرازولام برای چیست

مهم ترین دانستنی های که باید در مورد زاناکس (آلپرازولام) بدانید

در زمان بارداری از این دارو استفاده نکنید؛ چون می تواند برای جنین زیان آور باشد. اگر نسبت به این دارو یا سایر بنزودیازپین ها حساسیت دارید (مانند دیازپوکساید (لیبروم)، clorazepate (Tranxene)، دیازپام (والیوم)، لورازپام (آتیوان) یا اگزازپام (Serax)) از مصرف آن پرهیز نمایید.در صورت داشتن مشکلات تنفسی، آب سیاه، بیماری کلیوی یا کبدی یا سابقه افسردگی، افکار مربوط به خودکشی یا اعتیاد به مواد مخدر یا الکل، پیش از مصرف دارو این موارد را با پزشک در میان بگذارید.همزمان با مصرف این دارو، از الکل استفاده نکنید، زیرا می تواند اثرات آن را افزایش دهد.

عوارض قرص الپرازولام چیست , عوارض آلپرازولام چیست , آلپرازولام برای درمان چیست

عوارض جانبی احتمالی برای مصرف زاناکس (آلپرازولام)

در صورت مواجهه با هر یک از این نشانه ها : کهیر؛ مشکلات تنفسی؛ ورم صورت، لبها، زبان یا گلو. یا هرگونه واکنش آلرژیک با اورژانس تماس بگیرید.

قرص آلپرازولام 1 میلی گرم , عوارض قرص آلپرازولام 1 میلی گرم , قرص آلپرازولام-عبیدی 1 میلی گرم

اگر دچار عوارض جانبی جدی تر مانند موارد زیر شدید، مصرف دارو را قطع کرده و پزشک را مطلع سازید:

–  افسرده، تفکرات مربوط به خودکشی یا آسیب به خود، رفتار خطرناک غیرعادی، هراس نداشتن از خطر

– گیجی و سردرگمی، بیش فعالی، پریشانی، خصومت، توهم

– احساس این که ممکن است بمیرید

– دفع ادرار به مقدار کم یا توقف آن

– درد قفسه سینه، تپش قلب شدید یا احساس لرزش در قفسه سینه

– حرکات عضلانی غیرقابل کنترل، لرزش، تشنج؛ یا

– یرقان .

الپرازولام عوارض جانبی , الپرازولام عوارض دارد , عوارض آلپرازولام ١

کدام داروها، روی زاناکس (آلپرازولام) تاثیر گذار است؟

قبل از مصرف آلپرازولام در صورت استفاده مرتب از سایر داروهایی که باعث ایجاد خواب آلودگی می شوند (مانند قرص سرماخوردگی یا داروهای حساسیت، سایر مسکن ها، داروهای مخدر ضد درد، قرص های خواب، آرام بخش های عضلانی و داروهای مربوط به افسردگی یا اضطراب) پزشک خود را در جریان قرار دهید. این داروها می توانند میزان خواب آلودگی ایجاد شده در اثر آلپرازولام را تشدید نمایند.

عوارض آلپرازولام 0.5 , عوارض آلپرازولام 1 , عوارض آلپرازولام 5

 مصرف بیش از حد زاناکس (آلپرازولام) باعث چی میشود؟

با مرکز فوریت های پزشکی تماس بگیرید. اوردوز آلپرازولام می تواند کشنده باشد. علایم احتمالی اوردوز عبارتند از: خواب آلودگی شدید، گیجی و سردرگمی، ضعف عضلانی، از دست دادن تعادل و هماهنگی، احساس سرگیجه و غش.

عوارض آلپرازولام در بارداری , عوارض آلپرازولام در دوران بارداری , عوارض الپرازولام بر جنین

در صورت عدم مصرف وعده ای از این دارو چه اتفاقی رخ می دهد؟

پس از به یاد آوردن، هر چه سریع تر وعده دارویی فراموش شده را مصرف کنید. درصورتی که نزدیک به وعده مصرفی بعدی هستید، این وعده را رد کرده و مجددا طبق برنامه زمانی مرتب دارو را مصرف کنید. از مصرف بیشتر دارو، برای جبران وعده فراموش شده ، پرهیز نمایید.

عوارض داروی قرص آلپرازولام 0.5 برای چیست